איך להפוך משרה זמנית למשרה קבועה

כל משרה זמנית יכולה להפוך להיות קבועה, בייחוד בזמן מלחמה. למה? כי בימי המלחמה מעסיקים רבים חוששים להתחייב לטווח הארוך בעקבות השפעה הישירה על שוק העבודה. כמות הגיוסים, היקף המשרות, ההיצע והביקוש של השוק והקושי במציאת עבודה מובילים להסתכלות אחרת על משרות זמניות ועל הפוטנציאל העתידי להפוך למשרות קבועות ויציבות

 

 

כמה תובנות על משרה זמנית:

 

זמינה וקל יותר להתקבל אליה – משרה זמינה שמניבה ותנאי הקבלה אליה פחות נוקשים, בהסתמך על כך שהיא זמנית. דוגמה אישית לכך,  כמנהלת משאבי אנוש , לעולם לא אשכח את הרגע שבו רציתי לעבור לעבוד מהמגזר העסקי לציבורי בתפקידים בכירים בתחום של ניהול משאבי אנוש. יום אחד נתקלתי במודעת דרושים למשרה זמנית של מנהלת משאבי אנוש מחוזית באזור הצפון והתקבלתי אליה. אותה משרה לימים שינתה את סיפור הקריירה שלי וגרמה לי להגיע לתחום חדש ולהכיר סקטור שלם, שאילולא הצ'אנס שנתתי למשרה הזמנית שהפכה לקבועה, כל זה לא היה קורה.

 

ככל שהתפקיד בכיר יותר, כך הקושי למציאת עבודה הופך להיות יותר גדול. ולכן, להתחיל במשרה זמנית בתפקיד בכיר, אלא הזדמנות אדירה להתחיל לרכוש ניסיון ולהיכנס לארגון במטרה להישאר באופן קבוע.

 

אחוז גבוהה של משרות זמניות הופכות לקבועות - בתפקידים בכירים כאלו ואחרים החל ממהנדסים, מנהלי מחלקות, מרבית התפקידים מתחילים ממשרות זמניות ובהמשך הופכות לקבועות.  הדבר נכון גם במשרות זמניות של סטודנטים, צעירים ואנשים חסרי ניסיון שעבורם משרה זמנית היא ההזדמנות לרכוש את הניסיון ההתחלתי הדרוש על מנת לבנות סיפור קריירה.

 

מרוויחים כסף - אנו נמצאים בתהליך של חיפוש עבודה  ולכן הבחירה בין עבודה זמנית ללא לעבוד כלל, צריכה להיות ברורה כי מיד עדיף להתפרנס בכבוד.

 

נשארים בשוק העבודה - משרה זמנית מסייעת לנו לא להיכנס למעגל האבטלה ושומרת אותנו חיוניים ורלוונטיים בשוק העבודה. כאשר אנו יוצאים ממעגל העבודה, יותר קשה לחזור. ככל שאנו מתרחקים משוק העבודה, כך הקושי גדל והיכולת לחזור אליו קטנה.

לכן, משרה זמנית היא אופציה נהדרת לשמור אותנו חיוניים בשוק העבודה ולהמשיך ולצבור ניסיון תעסוקתי רלוונטי שיסייע לנו להמשך בניית סיפור הקריירה שלנו.

 

הזדמנות למינוף עסקי וליצירת קשרים חדשים - משרה זמנית היא הזדמנות נהדרת להרחיב את מעגל הנטוורקינג שלנו , להכיר אנשים חדשים בתחום שאנו מעוניינים לעבוד בו, ולהיות חשופים להזדמנויות תעסוקתיות שלא היינו מגיעים אליהן אם לא היינו לוקחים את המשרה.

 

פתיחת דלתות להמשך- משרה זמנית יכולה לפתוח עבורנו דלת להמשך הדרך.  בנוסף, יש סיכוי טוב שאם היו מרוצים מאיתנו, נוכל להישאר בארגון בתפקיד זה או אחר. למעשה, משרה זמנית, היא ההזדמנות שלנו להיכנס לארגון.

 

ככה תנצלו את המשרה הזמנית שלכם הכי טוב:

 

יצירת קשרים בארגון ולהיות מקצועיים - כדאי להשקיע בתפקיד כדי שלא ירצו "לפספס אותנו" וברגע שייפתחו תפקידים נוספים, יעדיפו לקחת אותנו מאשר מישהו מבחוץ. הרווח נקי גם אם לא בחרו להשאיר אותנו כי הם יוכלו להמליץ עלינו למקום הבא או לחבר אותנו לארגונים נוספים רלוונטיים בתחום.

 

רכישת ניסיון רלוונטי- אם נפעל במקצועיות ונקפיד: ללמוד היטב על הארגון ולרכוש ניסיון רלוונטי להמשך הקריירה, להתעדכן בתוכנות החדשות ובמערכות ההפעלה שיש בארגון, ניפתח להזדמנויות עסקיות חדשות. שווה להשקיע למרות שמדובר במשרה זמנית, אנחנו לא יודעים מתי אותה הדלת תיפתח בשנית.

קבלת משוב- אל תעזבו מבלי לבקש לקבל משוב על העבודה שלכם. המשוב יסייע לכם להשתפר ולהתקדם בעתיד.

 

קרדיט תמונה: shutterstock